Zeilen langs de Whitsunday eilanden - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu Zeilen langs de Whitsunday eilanden - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

Zeilen langs de Whitsunday eilanden

Door: Jan en José

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

11 November 2012 | Australië, Whitsunday Island

Vrijdag middag, je kan je geen betere manier bedelen om je weekend mee te beginnen, zijn we aan boord gegaan van de British Defender, een prachtig zeilschip wat over de hele wereld gevaren heeft. we werden welkom geheten door de bemanning en gingen van wal. Het was warm en zonnig en er stond ook voldoende wind om de zeilen te hijsen, een geweldige ervaring!!! We gingen heel erg schuin, gaaf joh!
Toen moesten we ons in een pak hijsen om te gaan snorkelen, daar maakte ik me nog het meeste zorgen om, past dat pak wel!!! Maar zorgen om niks, het paste, toch niet voor niks aan de lijn geweest! Het snorkelen was ook erg gaaf, het was wel even wennen met zomeen masker op je gezicht maar we hebben veel koraal, en ook een schildpad gezien. Terug aan boord had Lucy, onze kok, had lekkere nacho's gemaakt. Elkaar een beetje beter leren kennen, het was een leuke groep, met veel jonge mensen, een levendig gezelschap, maar wij lagen niet als eerste op bed!!! Slapen was sowieso en uitdaging, we lagen met zijn tweeën in een " kooi" boven, onder ons was een eenpersoonsbed. het was er warm, maar desondanks toch wel geslapen.
de volgende dag werden we om een uur of zes wakker uit ons zelf. Na het ontbijt werden we naar een mooie snorkelplaats gebracht, Jan heeft er mooie gekleurde vissen gezien en een hele grote van wel een meter lang, jaja vissers afijn noemen ze dat, haha haha!!! Na de lunch hebben we op een andere plek nogmaals gesnorkeld, ik vind het toch wel gaaf!!! Wat alleen jammer was dat het niet zonnig was. ' s middags werden we naar White have beach gebracht een prachtig strand, daar we op de uitkijkpost mooie foto's hebben kunnen maken. Ondanks het bewolkte weer waren we toch nog wel echt verkleurd. ''s Avonds een feestje gebouwd op de boot, dat was heel gezellig. 's Morgens Nog een laatste mogelijkheid, voor de liefhebbers om te snorkelen, ik heb overgeslagen maar Jan was wel weer van de partij!!! Toen de zeilen gehesen, Jan heeft geholpen, dat is wel hard werken!!! Aan het eind van de morgen waren we weer terug in de haven. ' 's middags nog in het stadje gegeten en toen zijn we maar weer op pad gegaan naar Townsville. Morgen gaan we naar Magnetic Island waar we hopelijk koala's in het wild tegen zullen komen.

• 11 November 2012 - 14:14

MA EN OOM PIET:

WAT FIJN DAT JULLIE ZO GENIETEN WAT ZULLEN JULLIE VEEL TE VERTELLEN HEBBEN ALS JE THUIS KOMT WIJ GENIETEN MET JULLIE MEE ELKE DAG EVEN KIJKENOF ER WAT OP DE COMPUTER STAAT????GROTJES MA OOM PIET EN MA VELLEKOOP

• 11 November 2012 - 17:25

Joke Wagner-Rams:

Ben heel benieuwd naar jullie foto's. Leuk om zo'n gedetailleerd verslag te lezen. Krijg erg veel zin om ook weer eens op reis te gaan. Groetjes,
    Joke

• 11 November 2012 - 19:07

Cindy:

Jaja.....idd....zwaar leven hoor!! Ik heb medelijden met jullie :)......slapen in een klein bedje, gevaarlijke dingo's.......
    Geniet, geniet.....en geniet.......de tijd gaat zo snel!
    Groetjes,
    Cindy