Fraser island geweldig!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu Fraser island geweldig!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

Fraser island geweldig!!!

Door: José en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

08 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Maandag vroeg op, we zijn niet de enigen, om 6 uur is er al volop bedrijvigheid op de camping, zoveel zelfs dat we er aan twijfelen of mijn horloge goed staat, gelukkig is dat wel het geval. We worden opgehaald en naarvde haven gebracht, waar we met de ferry naar Fraser island worden gebracht. Daar aangekomen gaan we met de 4x4 bus van reisleider Steve op pad. Er zijn op Fraser Island geen gewone wegen alleen zandwegen en je hobbelt dus veel heen een weer!!! We zijn een mooie wandeling gaan maken door het bos en werden door Steve weer opgehaald. Echter toen we weer 5 minuten onderweg waren, stopte die grote sterke truck ermee en stonden we ee uurtje langs de kant te wachten totdat Steve hem weer aan de praat had, iets met de koeling, of zo!!! We hebben lekker geluncht en zijn daarna over het strand gaan rijden, daar mag je 80 km/per uur, gaaf!!! we zijn naar Eli Creek geweest, dat is een kreek die uit de bergen op het strand uitkomt, heerlijk helder water. Daarna zijn we naar Indian Head gereden en hebben deze 63 meter hoge berg beklommen, weer een overwinning!!! Prachtig uitzicht!!! Op de terug weg naar het resort, zijn we nog Bij het wrak van de Moheno, echt bijzonder. Toen we weer bijna bij het resort waren kwamen we ook nog Dingo's tegen, zien er lief uit, maar zijn toch wel zo gevaarlijk dat Steve ons de bus niet wilde laten uitgaan. 's Avonds zijn we nog wat wezen drinken in de beach bar, met twee Duitse dames en twee Duitse heren, erg gezellig!!! De volgende dag lagen we al om kwart voor negen in Lake macKenzie een prachtig meer met erg helder water en zacht zand, een verademing!!! Toen heeft Steve de lunch opgehaald bij het resort en zijn we naar Lake Wabby gelopen, een flinke trip. Het lag onderaan een groot zandduin en het was een prachtige plek om even een broodje te eten, we krijgen het straks nog moeilijk om gewoon weer aan tafel te eten!!! Het was een hele leuke ervaring op dit mooie eiland. 's Avonds waren we moe van alle ervaringen en zijn op tijd gaan slapen, ook omdat we de volgende dag, Woensdag, een lange rit voor de boeg hadden, met niet zo heel veel bijzonders te zien, echt kilometers maken. We zijn van Hervey Bay tot aan Marlborough gereden waar we op de minst goede camping van de hele reis hebben overnacht, maar er was niets anders in de buurt. Jan Was het na 500 km wel zat, dus ook maar vroeg naar bed en er weer vroeg uit.
Donderdag wilden we graag bij Iris en Koen langs, Zij wonen in Kuttabul, langs de route. Om een uur of 11 kwamen we bij hen aan.Koen was thuis en stond te kijken wie er nou toch uit dat gekke campertje kwamen. Hij heeft snel Iris gebeld, want die was onderweg naar huis. Hij zei: ik heb iemand voor je, en gaf mij de telefoon. Iris was verbaasd en zei dat ze zo thuis was. Het was een leuke verrassing!!! Wat wonen die mooi, in hun net
nieuw gebouwde huis!!! We hebben gezellig geluncht, buiten, met ome Piet, Alisa, hun dochtertje van twee en Koen en Iris. We hebben lekker effies bij kunnen praten. Al met al geslaagde actie!!! Nu zijn we in Airlie Beach en hebben voor morgen en overmorgen een zeiltocht naar de Whitsundays geregeld, jongens wat is het leven zwaar!!!!!!

• 08 November 2012 - 14:57

Tessa:

Hoi Jan en Jose,

Elke keer lees ik echt met veel plezier jullie verslagen, maar dit keer eigenlijk vooral met jaloezie, haha!
    Wat klinkt het geweldig, en wat zullen jullie genieten. Super om dat allemaal zo mee te maken, hoor!
    Jasmijn vroeg gisteren of we niet weer eens een bakkie bij 'buurvrouw Jose' konden doen...
    Gelukkig voor jullie duurt het nog heel lang voordat dat weer een keer kan!

Groetjes van Leon, Tessa en Jasmijn

• 08 November 2012 - 15:13

Monique:

Zo jullie hebben het echt super he! heerlijk hoor!Blijven genieten van al het moois!
    Superleuk om de reisverhalen te lezen!
    Heel veel groetjes van ons en ook van mijn moeder. Die vaak naar jullie vraagt!
    doeiiii doeiii monique xxx

• 08 November 2012 - 17:12

Wilma:

He Jan en Jose,

Erg leuk jullie zo tevolgen en leuk al deze verhalen,heerlijk genieten!!
    Van al dat moois van de wereld!
    Geniet lekker verder!!
    Graag tot lees!

Groetjes Wilma en de rest van de familie! ;-)

• 08 November 2012 - 19:58

Yvonne En Melissa:

Hee hallo,
    Nou leuk om te lezen dat het allemaal zo leuk en goed verloopt. We leven nu echt in twee verschillende delen jullie zon strand en hier regen en wind, ik wens jullie nog een prettige reis verder en kijk weer uit naar jullie berichtjes, ik wil wat van me laten horen maar ben niet zo 'n schrijver haha

Groetjes Yvonne en een dikke kus van Melissa

• 08 November 2012 - 20:14

Annette:

Hallo Levensgenieters,

Wij volgen nog steeds jullie verhalen, die roepen echt herinneringen op van onze australiereis.
    Mooi he Fraser Island, de zee en het strand, heb je nog met een vliegtuigje boven het eiland gevlogen?
    En dan nog naar de Sundays toe, gaan jullie nog snorkelen of duiken???
    Heerlijk genieten van het zeiltripje, en al het moois wat er te zien en te doen is.
    En we lezen wel weer hoe is/was in Arlie Beach? Dat is toch een klein stadje met een boulevard met veel eettentjes?
    De groeten vanuit het grijze Nederland, en een dikke kus van Twan en Cas.

• 09 November 2012 - 19:20

Annette Peeters:

Hoi José en Jan,
    het is echt superleuk om jullie avonturen te volgen. Geniet ervan!!!
    groetjes, Annette

• 09 November 2012 - 20:02

Mieke Van Alem:

Hoi Jose en Jan
    Dus jullie zijn naar Iris geweest leuk zeker ik zie wel foto's als jullie thuis zijn
    wat een avontuur

gr mieke

• 25 November 2012 - 11:08

Moni And Marion:

Many greetings from the erg gezellig duitse dames :-)