Van Byron Bay naar Binna Burra en naar Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Binna Burra en naar Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Binna Burra en naar Brisbane

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

02 November 2012 | Australië, Byron Bay

In Byron Bay zijn we twee nachten gebleven, dat was erg leuk, we zijn naar de vuurtoren gewandeld, of eerder geklommen, gaaf was dat!!! Maar ook wel zwaar! we hebben lekker in het stadje rond geschooierd, toeristisch maar wel heel leuk. We hebben er van genoten. We zijn op weg gegaan naar Binna Burra dat ligt in Lamington national park, maar voordat we daar waren zijn we nog in Nimbin geweest, dat is een hippie dorp, erg leuk en relaxedddddd!!! De tocht de bergen in was lang en even hebben we ook gedacht dat we er aan de andere kant zo weer van af zouden vallen, zo hoog gingen we!!! Maar het was de moeite waard en al was het dan geen strand en moest ik er een beetje aan wennen, het was prachtig!!! We hebben een tocht gemaakt door het regenwoud naar een waterval, geweldig!!! Bij die waterval hebben we onze boterhammetjes opgegeten, er zijn toch dagen dat je dat niet op zo een mooie plek doet. De tocht was ongeveer 10 kilometer en veel klimmen. Bij thuiskomst even uitgerust en toen nog naar een uitkijkpost gelopen, we hebben er zelfs walibi's gespot en ook een met een jonkie in haar buideltje, wat is dat mooi!!! Op de terugweg nog een beetje de weg kwijt geraakt, maar ook dat kwam goed!
We mochten op deze camping zelfs een kampvuurtje maken, maar daar hadden we geen fut meer voor. Jan en ik zeiden nog wel tegen elkaar dat wij boffers zijn dat we dit mogen mee maken!!!
Vandaag zijn we via Surfers Paradise naar Brisbane gereden. Surfers Paradise is niet wat wij er van verwachtten. Het is veel hoogbouw en drukte en we vonden dat zo een groot verschil met de rust van de bergen en zijn dus snel door gereden. In Brisbane zijn we met de ferry over de Brisbane river gevaren, met 28 graden, Jan vond dit het vermelden wel even waard, is dat geen straf. Brisbane is een hele relaxte stad en het was leuk om ook hier even rond te hebben gestruind. morgen gaan we naar Noosa en verder.....

• 02 November 2012 - 12:15

Leonie En Family:

He, ik zou zo in het vliegtuig stappen en gezellig met jullie mee gaan! Het klinkt allemaal erg mooi.
    Groetjes uit een fris Geelong en tot horens!

• 02 November 2012 - 12:32

Ellen:

Hee hallo
    Mooi hè die watervallen lekker van genieten want hier kom je ze niet echt tegen
    En dan dat lekkere weer oooo heerlijk ik zit hier nu onder mijn kleedje met m,n wollen
    Sokken en een bakkie thee nou veel plezier

Groeten van Martin Ellen Kim en Yvet

• 02 November 2012 - 13:43

Ma En Oom Piet:

wat fijn te lezen dat jullie zoveel moois zien wij genieten op afstand met jullie mee kon ik maar om een hoekje mee kijken maar maar wij wensen jullie nog heel veel plezier ma oom piet en moeder Vellekoop

• 02 November 2012 - 21:17

Annette:

Hallo Levensgenieters,
    Wat een reis en dan de leuke verhalen, Heerlijk zeg om een boottochtje te maken bij dat mooie weer.
    Hier blijf van al die regen binnen zitten met je warme choco.
    Maar wat het strand betreft in Noosa heb je ook een prachtig strand hoor, Jan kan je nog even een rondje hardlopen???? Toen wij er waren was er namelijk een triathlon.
    Wat het wandelen betreft, afgelopen week de schoenen weer aangetrokken samen met zus.
    Een andere vraag is of erin de camper ook een knopje zit om het dak open te doen?????
    Geniet nog van het vele mooie wat jullie nog gaan zien.

Liefs, Twan, Cas, Gerard & Annette.

• 03 November 2012 - 09:04

Jan En José Vellekoop:

Nou Annetje, vandaag en morgen is er inderdaad triatlon in Noosa, er rennen hier heel wat mensen rond. Vandaag trouwens ons tripje naar Fraser Island geboekt, we gaan maandag en blijven een nachtje. Nu zitten we in een hippe tent in Noosa een bakkie te doen!!!

• 03 November 2012 - 09:36

Christel, Roland, Quint En Yves:

Hallo down under buurtjes,

Roland hier achter de knoppen. Wat een pracht verslag en voor ons ook zo herkenbaar. Fraser Island zijn we toen ook geweest erg leuk. Ik heb toen nog een rondvluchtje gedaan boven het eiland waarbij het vliegtuigje opsteeg en landde vanaf en op het strand. Bijzondere ervaring al was het alleen maar omdat in het 6 persoonsvliegtuigje 1 piloot, 1 westlander en verder vier niet nuchtere britten zaten....
    Geniet er lekker van al dat moois daar. Sinterklaas hier bijna in aantocht, dus voor je het weet zit je aan de pepernoten.

Groeten, Roland, Christel, Quint en Yves.

• 03 November 2012 - 11:44

Danny En Lida:

Dat is wel wat anders he, dan Corfu. Wat beleven jullie veel, het is maar goed dat jullie alles opschrijven, want over een paar weken weet je het allemaal niet meer. De foto's zullen niet meer te tellen zijn, zoveel, we zijn erg benieuwd ernaar. Jullie maken er maar een mooie diavoorstelling van.
    Hier alleen maar regen, de vloerverwarming sinds een week aan. Ben altijd weer blij dat het werkt. Verder geen bijzonderheden hier. We genieten met jullie mee.
    xx Lida en Danny