op weg naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu op weg naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

op weg naar Ubud

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

15 September 2015 | Indonesië, Ubud

Vandaag begon de dag "vroeg" Om half negen werden we opgehaald door Yoman, onze taxichauffeur voor de rest van de vakantie. Na een allervriendelijkst afscheid van Mardi, de "hotel"eigenaar, zijn we richting Ubud vertrokken, maar niiet voordat we eerst een Barongdans hebben gezien. Toen zijn we in een batikshop geweest waar dames de batik met de hand zaten te schilderen. Toen naar een zilversmederij, waar ook Buddha to Buddha armbanden werden verkocht, ik twijfel nog steeds, dus nog niets gekocht..... Daarna ook nog op een houtsnijderij geweest, waar uit allerlei soorten hout de mooiste dingen werden gesneden, mooi maar niet voor thuis!!! Toen heeft Yoman ons bij een leuk restaurant gebracht met uitzicht op een rijstveld. Daar hebben we crispy duck gegeten, lekkerrrrr!!! Na de lunch zijn we naar de Tirtha Empel tempel gegaan, tempel van het water! Prachtig, daar buiten bij de kraampjes, heb ik alvast voor mezelf een sarong gekocht, lekker afgedongen, kostte nog maar 50.000 rupia!!!
Daarna werden we naar een koffie, thee en kruiden tuin gebracht, waar koffie wordt gemaakt van wat possoms weer uitpoepen, we hebben het maar niet geproefd of mee naar huis genomen, ook een beetje duur een half pond voor 1000.000 (rupia) Toen zijn we nog bij Batur Penelokan vulkaan geweest, mooi uitzicht maar het was wel een beetje fris!!! Op de terugweg naar beneden zijn we langs de sinaasappelplantages gereden op weg naar de rijstvelden. Die waren prachtig groen!!! Er liep een grappige oude baas rond, daar ben ik nog mee op de foto gegaan, volgens mij is dat het beroemdste mannetje in Ubud, hij staat met veel dames op de foto!!! Toen heeft Yoman ons naar ons nieuwe verblijf gebracht, Praety homestay. Het was ook al bijna zes uur!!! Door een smal gangetje liepen we naar dit kleine paradijsje! Een enthousiast onthaal met Bali koffie deed ons goed!!! Even opfrissen en dan toch nog even een hapje eten. Vlakbij vonden we een leuk restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben!

• 15 September 2015 - 15:29

Peter:

Jarek vroeg of er ook vulkanen zijn op Bali. Net het antwoord gekregen :-) Jullie zijn lekker actief bezig, mooie dingen die jullie zien. Gaaf hoor!! Have fun en geniet er maar flink op los!!

• 15 September 2015 - 15:59

Monique:

Top! Het klinkt allemaal weer super!!! graag een foto van Jose met sarong he! :-) veel plezier weer! xxxx

• 15 September 2015 - 21:02

Anita:

Mooi verslag! Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar nieuwe verhalen x