Koffie, koffie lekker bakkie koffie!!! - Reisverslag uit Tableland, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu Koffie, koffie lekker bakkie koffie!!! - Reisverslag uit Tableland, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

Koffie, koffie lekker bakkie koffie!!!

Door: Jan en José

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

18 November 2012 | Australië, Tableland

vandaag zijn we op excursie geweest in een koffie museum, dat was erg leuk en lekker!!! Je kon er allerlei manieren van koffie zetten bekijken en van allerlei soorten koffie proeven. ook kon je er chocolade proeven, niet echt een straf dus. Het was er erg gezellig, maar ook erg duur.
We willen het niet te vaak zeggen, anders worden jullie zo jaloers, maar het is hier dagelijks boven de dertig graden!!!
We zijn begonnen aan de watervallentocht in de tablelands, de hooglanden rondom Cairns, maar bij de eerste al blijven steken. Er was een camping naast de waterval en je kon er boom kangaroes en platypus (je spreekt uit platte poes) spotten. We hadden een heerlijk plaatsje onder de bomen, uit de zon. maar weer geluncht aan de waterval, het wordt bijna saai, nee hoor, een beter plekje kan ik me nog steeds niet voorstellen!!! We zij gaan wandelen op zoek naar die boom kangaroo, en dat vogelbekdier, Oftewel Platypus, eerste inderdaad gezien, maar die laatste was volgens mij op vakantie. We hebben wel veel schildpadden gezien, leuk hè!!! Er zou volgens Barry de campingbeheerder een meteorietenregen zijn die nacht, het enige wat wij gezien hebben is een echte regenbui, heerlijk
verkoelend, trouwens. 's ochtendspits nog even gebuurt bij de jonge kalfjes, er was een soort kinderboerderij achtig iets op de camping. Toen zijn we weer verder gegaan met de watervallen tocht. We hebben er vandaag drie gezien, Milaa Milaa falls, Mungalli falls en de Zillie falls. Tussendoornog bij een platypus meer geweest, die man was grappig, hij zij wij hebben hier geen Platypus alleen vogelbekdier, met een heerlijk Australisch accent.
Hij zij dat we moesten zingen en praten anders lieten de dieren zich niet zien, en inderdaad toen we langzalzeleven zongen in vier verschillende talen kwamen ze naar de oppervlakte en hebben we geprobeerd foto's te maken. We liggen nu een beetje te relaxen op de camping en gaan morgen voor de afwisseling maar weer eens naar het strand!!!Heb maar vooral geen medelijden met ons, wij houden het nog wel uit tot vrijdag, dan vliegen we weer naar huis.....

• 18 November 2012 - 12:09

Leonie:

He jammer, dan gaat de tijd ineens wel snel zeg! Jullie hebben veel te veel plezier als ik het zo lees en nog niet eens tijd om de telefoon te beantwoorden! Of misschien zijn jullie buiten bereik maar ik heb het echt geprobeerd hoor! Veel plezier deze laatste week en ik zal het morgen nog een keertje proberen.
    Groetjes van de Harcombes

• 18 November 2012 - 12:32

Marco:

wel lief dat jullie daar lang zal ze leven gezongen hebben voor mij ha ha. en heb jan nog platte poesen gezien? veel plezier met de laatste lootjes, we hebben echt medelijden met jullie

• 18 November 2012 - 22:10

Ellen:

Jeetje wat klinkt het gezellig en wat is de tijd snel gegaan nog maar eenweekje Australië
    Wat is de tijd snel gegaan nou wij
    Wensen jullie nog een hele gezellige week daarzo
    groetjes van Martin Ellen Kim en yvet

• 20 November 2012 - 20:24

Marjolein En Peter:

Lieve Jan en Jose,

Wat gaat de tijd toch snel ! zit het er bijna weer op, maar wat een mooie reis..ik hoop dat we binnenkort weer eens kunnen afspreken en foto's kijken..
    Hier vandaag prachtig herfstweer...lekkere boswandeling gemaakt met de hond van mijn zusje..maar ja..kan niet tippen aan Australie..Sinterklaas is afgelopen zaterdag weer aangekomen in Nederland en groot paniek...in plaats van met pepernootjes strooien hebben de pieten sinterklaas zijn geld gestrooid, nu kan hij geen kadootjes kopen...als dat maar goed komt !
    Verder hier niet zo veel nieuws...nog heel veel plezier down under !!! en natuurlijk een hele goede reis !!
    liefs,

Marjolein en Peter + kids!!