Magnetic Island en op naar de eclips - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu Magnetic Island en op naar de eclips - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jan en José Vellekoop - WaarBenJij.nu

Magnetic Island en op naar de eclips

Door: Jan en Jose Vellekoop

Blijf op de hoogte en volg Jan en José

13 November 2012 | Australië, Magnetic Island

We zijn vanuit Townsville met de ferry naar Magnetic Island gegaan.
Gelukkig niet zo een lange overtocht, want het waaide nogal en dan gaat die boot wel erg op en neer!!! Een mooi eiland met prachtige baaien, maar ook een koala sanctuary, dierentuin is het niet want het is niet groot en er gaat steeds een groepje mensen naar binnen, die dan een rondleiding krijgen van 2 uur door een wildlife ranger, dat klinkt ook beter dan een dierenverzorger..... We hebben krokodillen gezien en Jan heeft er zelfs één vastgehouden. We hebben een zwarte roodstaart pappegaai op onze arm gehad en deze zonnebloempitten gevoerd. Nee niet uit onze hand maar een pitje tussen je lippen en dan pikte hij het er tussen uit. Leuke dieren die pappagaaien!!! Jan heeft verschillende soorten hagedissen vastgehouden, mij niet gezien!!! Jan heeft ook nog met een slang om zijn nek gestaan, geen tuinslang maar een echte, stoer he!!! En toen als hoogtepunt hebben we allebei een koala op onze arm gehad, dat was echt geweldig!!! AMAZING!!!
We zijn toen naar Horseshoebay gegaan een heel knus plekje aan het strand. Daar hebben we heerlijk gelunchd. Het was echter steeds harder gaan waaien en we besloten de bus te nemen naar Picnic Bay. Daar was alles dicht en waaide het dus zo hard dat het niet meer leuk was.
We zijn nadat we met de ferry weer terug gegaan waren nog op pad gegaan richting Cairns, waar we op 14 november, woensdag, de solar eclips, algehele zonsverduistering, willen zien. We zijn tot aan Rolling Stone gereden, waar we een mooie camping direct aan zee hebben gevonden. Wat is dat prachtig wakker worden, zo een zonsopkomst, vanuit je bed.....
Toen weer op weg richting Cairns, we hebben een camping, wederom aan zee, zodat we morgenochtend, als het niet te bewolkt is, de eclips kunnen zien, waarvan later verslag.

• 13 November 2012 - 09:40

Ellen:

Ooooo wat klinkt het allemaal geweldig alleen mij niet gezien om een slang en een hagedis vast te houden ie , nou lekker genieten van de zonsverduistering En hopen dat de zon daarna weer lekker te voorschijn komt want hier is het ook net een zonsverduistering

Veel plezier groeten van Martin Ellen Kim en Yvet

• 13 November 2012 - 20:53

Brigitte De Klein:

Nou zeg wat een geweldige verhalen straks wil je niet meer terug. Jammer dat er nog geen foto's te zien zijn, ik had Jan wel eens willen zien met die tuin ehhh slang om zijn nek, ha, ha. Enhuuh als je papegaaien zo leuk vindt dan heb ik er hier nog 1 voor je, hij is groen met een rode kop, hi, hi , die eet ook pitjes uit je mond.
    Ik word helemaal jaloers van al die gave verhalen, wat zullen jullie het naar je zin hebben. De tijd gaat wel snel, voor je het weet, zit je weer op de Lozerhof. Wat zeg ik nou nee nog niet aandenken hoor, nog lekker genieten.
    Nou dikke kussen vanuit een druilerig Delft, Bri en oh ja Rosé de groetjes van Kim en de rest natuurlijk. XXX

• 14 November 2012 - 07:40

Ellen:

Hee hallo
    Gaaf hè die zonsverduistering ik heb hem ook gezien hier op tv maar in het echt
    Is het denk nog geweldiger En wat was het er druk hadden jullie wel een mooi plekje

Groeten van Martin Ellen Kim en Yvet

• 14 November 2012 - 09:20

Christel, Roland, Quint & Yves:

Het is echt heerlijk om jullie belevenissen zo op een afstandje een beetje mee te beleven!! Geniet van alles. We kijken stiekem al wel weer een beetje uit naar jullie thuiskomst...het is echt stil zo zonder jullie naast ons...
    Groetjes van ons.

• 17 November 2012 - 22:44

Gerard Arkesteijn:

Hoi Vrienden in het verre Australie.

Mooi al die reisverslagen en sommige dingen ook heel herkenbaar.
    Zoals ik ook verschillende hagedissen en ook een tijgerpyton van 3 meter(leuke ervaring hoor Jóse!!!)
    Annette volgde dit ook op grote afstand hoor.
    Gelukkig voor mij kon ze het dichterbij halen voor de foto want ik mocht dat niet( haha).
    En ik had ook een keer een krokodil vastgehouden ,alleen er was een verschil met Jan zijn ervaring.
    Die ik had zat tussen een broodje ,wel erg lekker.
    Ja Jóse ,zou herken je de mannen van de watjes.

Nou veel plezier daar en wij blijven jullie volgen.

See you Gerard Annette Twan Cas Arkesteijn